Změna řeči těla pro okamžité zvýšení testosteronu

Na našem blogu jsme uvedli již mnoho tipů, jak zvýšit hladinu testosteronu.

Přesto většina z nich je běh na dlouhou trať. Musíte upravit jídelníček, pravidelně sportovat a dlouhodobě doplňovat nedostatky vitamínů a minerálů v těle.

Existuje ale jeden způsob zaručující okamžitý efekt na zvýšení Vašeho testosteronu.

A o tom si dnes řekneme více.

Řeč těla a testosteron

Pouhá změna Vaší řeči těla (postoje) dokáže zvýšit Váš testosteron až o 20 % během 2 minut.

Jak je to možné?

Má to souvislost s vlivem našich hormonů na naše sebevědomí a pozici ve společnosti. V nedávné studii z Harvardu bylo potvrzeno, že většina lídrů a vlivných manažerů má vyšší hladinu testosteronu a nižší stresový hormon kortizol.

Dostatek testosteronu v těle umocňuje pocit sebevědomí a dominance. Jste pak více proaktivní, sebevědomí, uvolnění a lépe zvládáte stresové situace.

Tyto vlastnosti se hodí v určitých situacích téměř každému z nás. Jaká je ale spojitost hormonů s řečí těla?

Na vše odpověděla známá vědkyně z Harvardu Amy Cuddy.

V její slavné studii zjistila nejen to, že hormony ovlivňují náš pocit sebevědomí a dominance, ale i to, že tento efekt lze použít i obráceně. Pokud změníte svůj postoj a řeč těla budete se cítit sebevědoměji a tím se změní i produkce Vašich hormonů.

Pro tuto studii bylo vybráno 42 dobrovolníků a poté rozděleno do dvou skupin. Jedna skupina zaujala po dobu 2 minut tzv. "High Power stance" (postoj síly) a druhá skupina "Low power stance" (postoj slabosti) - na obrázku níže.

 Na obrázku můžete vidět ve vrchní řadě tzv. "High power" postoj a ve spodní "Low power" postoj.

Oběma skupinám byl odebrán vzorek slin před a po skončení experimentu a byla měřena změna hladiny dvou hormonů. Testosteronu a kortizolu.

Výsledky byly ohromující.

Skupina aplikující tzv. "High power stance" postoj měla vyšší hladinu testosteronu o 20 %. Hladina kortizolu (stresového hormonu) se naopak snížila o 25 %.

Druhá skupina, která byla v tzv. "Low power stance" měla pak testosteron nižší asi o 10 % a jejich kortizol se zvýšil.

To znamená, že pokud změníte Vaší řeč těla na pouhé 2 minuty, můžete si dopřát okamžité nabití testosteronu o cca. 20 % a také zažijete nárůst sebevědomí.

A jak přesně tuto informaci můžete sami využít?

Představíme si základní power pózy, které Vám daný výsledek zajistí.

Superhrdina

Základní power póza.

Stojíte rozkročmo na úroveň ramen a zatnuté pěsti jsou opřené o Vaše boky.

Téměř hned když se tak postavíte, budete se cítit sebevědomě.

Čím méně sebevědomí jste, tím nepřirozenější pro Vás tento postoj bude.

Výhodou tohoto postoje je, že ho můžete „používat“ několikrát za den. Jedná se o přirozený postoj, který je běžný pro mnoho úspěšných a sebevědomých lidí.

Vitruviánský muž

Tato póza není tak běžná a je lepší jí dělat za zavřenými dveřmi.

Stojíte v širokém postoji a ruce máte široce natažené nad hlavou do tvaru V. Představte si, že jste zrovna vyhráli důležitý závod a zvedáte ruce nad hlavu.

V této pozici jste sebevědomí, úspěšní. Jedná se také o výborné protažení celého těla.

Relaxující manažer

Zakloňte se na židli, ruce dejte za hlavu a nohy natáhněte před sebe, nebo položte na kus nábytku.

V této pozici zabíráte hodně místa a hned na první pohled z Vás vyzařuje sebevědomí a vliv. A to se odrazí i na Vašem testosteronu.

Rozzlobený šéf

Opřete ve stoje ruce o stůl před sebou a mírně se přes něj nahněte tak, aby byla Vaše váha rozložena na opřených rukách.

Pokud si představíte, že na druhé straně stolu někdo před Vámi sedí, je hned jasné, kdo je tady šéf s větším sebevědomím.

Závěr

Pravidelné procvičování power póz Vám nejenom zvýší hladinu testosteronu, ale budete se s největší pravděpodobností cítit sebevědoměji a cílevědoměji.

Pokud se Vám některé pózy zdají až příliš „sebevědomé“ snažte se alespoň stát a chodit rovně, bez zbytečného krčení, překřižování Vaších rukou a nohou, dívání se na zem, dotýkání se obličeje při hovoru apod. Všechny tyto znaky ukazují slabost a nižší sociální status a mohou snížit Váš testosteron a zvýšit stres.

Změna řeči těla není zázračný lék na sníženou hladinu testosteronu, ale je to dobrý začátek. Pro další tipy na zvýšení testosteronu nepřehlédněte náš článek: 25 tipů, jak zvýšit hladinu testosteronu.

Zdroj: anabolicmen.com - se svolením autora


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog