Tajný trik na okamžité zvýšení testosteronu! Vědecky potvrzeno!

Chtěli byste během pouhých dvou minut zvýšit svou hladinu testosteronu o 20 % a přitom snížit hladinu stresového hormonu kortizolu o téměř 25 %? Žádné podpůrné prostředky k tomu nejsou potřeba. Jediným důležitým nástrojem bude Vaše vlastní tělo.

Nebojte se! Nejedná se o žádné domněnky či fikce. Tento článek cituje vědeckou studii profesorky Amy Cuddy z Harvardu.

Možná jste již slyšeli názory, jak je v komunikaci důležitá samotná řeč těla a celkově neverbální komunikace. Někteří se domnívají, že tento druh projevu zabírá téměř 93 % veškeré komunikace. To znamená, že Vaše řeč těla, postoj, oční kontakt, mimika obličeje a tón hlasu jsou o mnoho důležitější než samotná slova, která říkáte.

Dle nejnovějších studií je tento číselný poměr (neverbální vs. verbální komunikace) trochu upraven. I přesto neverbální komunikace stálé zabírá okolo 60 % naší celkové komunikace.

Jak tohoto poznatku využít při komunikaci s ostatními lidmi si řekneme příště, v jiném článku. Ale pojďme se teď podívat na to, jak změna Vaší řeči těla dokáže pomoci Vám samotným.

Vaše řeč těla vs. Vaše hormony

Testosteron je často nazýván "hormon úspěchu" či "hormon dominance". Hlavním důvodem je, že ve většině případů lidé s vyšším sociálním postavením, především tedy vysoce postavení manažeři, vedoucí pracovníci a obecně úspěšní lidé, mají hladinu testosteronu vyšší, než jsou průměrné hodnoty.

Vyšší hladina testosteronu je také spojována s vyšším sebevědomím jedince.

A jedna z věcí, které tyto úspěšné lidi spojuje, je i specifická řeč těla.

Již od pohledu je poznáte. Chodí vzpřímeně, hlavou vzhůru. Většinou mají širší postoj, a i když sedí, tak už i z dálky poznáte podle jejich řeči těla, že se jedná o sebevědomé lídry.

Je tedy zřejmé, že hormony v těle dokážou ovlivnit naši řeč těla. Jde to ale i naopak? Může Vaše řeč těla ovlivnit Vaše hormony?

Stejnou otázku měla i profesorka Amy Cuddy z Harvardské univerzity, která na toto téma vypracovala zajímavou studii.

Fakta vědou podložena

Pro tuto studii bylo vybráno 42 dobrovolníků, kteří byli rozděleni do dvou skupin.

Jedna skupina zaujala po dobu 2 minut tzv. "High Power stance" (Postoj síly) a druhá skupina naopak "Low power stance" (Postoj slabosti) - na obrázku níže.

Na obrázku můžete vidět ve vrchní řadě tzv. "High power" postoj a ve spodní "Low power" postoj.

Oběma skupinám byl odebrán vzorek slin před a po skončení experimentu a byla měřena změna hladiny dvou hormonů. Testosteronu a kortizolu.

Výsledky byly ohromující.

Skupině, která byla v tzv. "High power" postoji, se hladina testosteronu zvýšila o 20 %. Hladina kortizolu (stresového hormonu) se naopak snížila o 25 %.

Druhá skupina, která byla v tzv. "Low power stance" měla pak testosteron nižší asi o 10 % a jejich kortizol se mírně zvýšil. 

Zajímavé, že ano?

Tato studie tedy dokazuje, že i tak nepatrná drobnost, jako je změna Vaší řeči těla dokáže značně ovlivnit i hladinu testosteronu v těle.

Doporučuji ke zhlédnutí samotnou přednášku profesorky Amy Cuddy s českými titulky ze světoznámé konference TED zde



Co z toho plyne?

Dávejte si pozor na to, jak stojíte, či sedíte a neokrádejte se zbytečně o Váš testosteron.

Snažte se zaujímat již zmiňované „High power“ pózy a postoje. Nejenom, že budete vypadat sebevědoměji, ale budete se tak i cítit.

PS: Dalších 24 tipů, jak zvýšit hladinu testosteronu, si můžete přečíst na odkaze zde.


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog