Šokující fakta o nízké hladině testosteronu. Znáte je?

„Starejte se o své tělo. Je to jediné místo, ve kterém musíte žít“
Jim Rohn, americký spisovatel a řečník

O testosteronu bylo již napsáno hodně. Všichni víme, že je hodně důležitý pro tvorbu svalové hmoty, ztrátu tělesného tuku, celkovou energii a vitalitu u mužů.

Tyhle fakta jsou o testosteronu obecně známé.

Jaké jsou ale rizika, když je hladina testosteronu naopak velmi nízká?

Proč tomu tak je a proč bychom se tím měli vůbec zabývat?

Muži a testosteron

Úbytek testosteronu u mužů je smutným trendem. Rok od roku se přirozená hladina testosteronu zdravého muže rapidně snižuje.

Například v roce 2013 byla stanovena optimální hranice testosteronu v rozmezí 300 – 1070 ng/dl.

Když se ale podíváme o 100 let zpátky, tak v té době byla zaznamenána průměrná hladina okolo 800 – 2000 ng/dl !!!

To znamená, že lidé s "nízkou hladinou testosteronu" před 100 lety by byli dnes považováni za muže s vysokou hladinou tohoto hormonu.

Tyto statistiky jsou šokující.

A bohužel to nevypadá, že by se situace nějak zlepšovala.

Průměrná hladina testosteronu je nižší každým rokem.

Právě z tohoto důvodu hodně mužů trpí nežádoucími příznaky nízké hladiny jako je:

• menší chuť na sex
• problém s dosažením erekce
• malý počet spermií a tím spojená zvyšující se neplodnost u mužů
• únava a nedostatek energie
• náladovost a deprese
• slabší kosti
• snadnější tvorba tělesného tuku

Kromě těchto, pro muže velmi důležitých příznaků, bylo také dokázáno, že starší muži s nižší hladinou testosteronu mají až o 33 % větší šanci dřívějšího úmrtí (studie)

Jak je možné, že je v současné době hladina testosteronu na tak nízké úrovní?

Těch důvodů je hned několik.

Méně známým důvodem je fakt, že současná doba je plná plastů, fluoridů, pesticidů, těžkých kovů a dalších látek, které téměř denně bombardují náš endokrinní systém a tím mají velmi negativní vliv na náš testosteron.

Další příčina?

Naše stravovací návyky jsou otřesné.

Nemáme čas, a proto se stravujeme často ve fastfoodech nebo kupujeme už hotové pokrmy, u kterých často nevíme, odkud pochází či co je v nich vůbec obsaženo. (co jíst pro vyšší hladinu testosteronu?)

S tímto souvisí i další faktor nízké hladiny testosteronu a tím je nedostatek mikroživin. Málo vitamínu D, A, C, dále pak hořčíku či zinku. Tedy vitamínů a minerálů, které jsou téměř nutností, pro správnou tvorbu testosteronu v těle.

Jen v České republice má nedostatek vitamínu D více než 75 % lidí. A o minerálech jako je zinek nebo hořčík ani nemluvě.

Posledním velkým přítelem nízké hladiny testosteronu je nedostatek pohybu.

Sedavá práce z nás dělá obtloustlé lenochy. Lidé jsou díky modernějším technologiím více pohodlní a je pro ně problém si najít čas na trochu pohybu. Naše tělo je uzpůsobeno k běhání, skákání a lezení. Ne k sezení na židli po dobu 16 hodin.

Tyto statistiky a fakta můžou být hodně odstrašující, ale pokud patříte mezi více než čtvrtinu mužů, kteří trpí sníženou hladinou testosteronu, tak nevěste hlavu.

Vše se dá napravit.

Jen je třeba, abyste si začali více vážit svého těla a vzali za něj odpovědnost do svých rukou.

Nedopusťte, aby se Vám z důvodu nízké hladiny testosteronu začal v těle zvyšovat ženský hormon estrogen, který z Vás může pomalu udělat „zženštilou“ verzi muže.

Jak to změnit?

Pro začátek vyzkoušejte náš 100 % přírodní produkt PRIMULUS na přirozenou podporu testosteronu a přečtěte si tento článek: 25 tipů, jak zvýšit hladinu testosteronu.

PS: Nejste si naším produktem stále jisti? Podívejte se na detailní popis našeho složení ZDE, nebo nám Váš dotaz napište na info@primulus.cz 


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog