Silové cvičení a testosteron. Aneb jak zvýšit testosteron o 40 % během 4 týdnů?

Nejlepší způsoby na zvýšení testosteronu můžeme rozdělit do 3 kategorií. Strava, cvičení a doplňky stravy.

V dnešním článku se podíváme na druhý způsob a řekneme si, jaký druh tréninku dokáže zvýšit hladinu testosteronu až o 40 % během 4 týdnů.

Testosteron a cvičení

Když cvičíte pravidelně, máte méně tuku, více svalové hmoty a více testosteronu. Pokud ale chcete Váš testosteron zvýšit až o 40 %, určitě Vás bude zajímat jedna španělská studie níže.

V ní se totiž potvrdilo, že u začínajících cvičenců dokáží 4 týdny silového tréninku zvýšit testosteron o 40 % a snížit hladinu kortizolu o 24 %. Všechny hodnoty byly naměřeny v klidovém stavu.

A jak takový trénink vypadá?

4 týdenní silový trénink - program

Při studii bylo použito 20 mužských dobrovolníků (průměrný věk 22 let), kteří neměli předešlou zkušenost se silovým tréninkem. Všichni dobrovolníci byli po celou dobu pod lékařským dohledem, takže nemohlo dojít k užívání nelegálních drog.

Po lékařském vyšetření byl všem dobrovolníkům představen 4 týdenní silový program. Program zahrnoval 3 dny tréninku v týdnu (pondělí, středa a pátek) a trénink začínal vždy ve 12 hod. Po celou dobu tréninku bylo zakázáno používat jakékoli doplňky stravy či stimulanty.

Celý program se skládal ze sedmi základních cviků v následujícím pořadí:

  • 10-15 minut zahřátí
  • bench press
  • přítahy kladky v sedě k pasu
  • tlak s velkou činkou v sedě
  • leg press
  • bicepsové zdivy
  • tricepsové stahování kladky


Všechny uvedené cviky se cvičili ve 3 sériích po 10 opakování s pauzou 3 min. mezi sériemi. Váha byla vždy v rozmezí 70-75 % maxima na jedno opakování.

Po měsíci tréninku byla všem změřena hladina testosteronu znovu. U mužů došlo k průměrnému zvýšení testosteronu o 40 % a snížení hladiny kortizolu o 24 %.

Následující studie je jasným příkladem, že sílové cvičení je jedna z nejlepších metod pro přirozené zvýšení testosteronu.

PS: Pokud nemáte možnost chodit 3x týdně do posilovny, zkuste zařadit do svého domácího tréninku cviky uvedené níže. K těmto potřebujete pouze své vlastní tělo.

A které to jsou:

Dřepy s výskokem

Tento cvik je náročnější na koordinaci a celkovou výbušnost těla. Proto začne podvěsek mozkový dávat signál pro tvorbu velké dávky testosteronu. Při dřepech s výskokem se dá do pohybu celé tělo, především se ale zapojují svaly na nohách, které patří k těm největším na lidském těle. Správné provedení ZDE.

Angličáky

Další výborný cvik na zapojení velké skupiny svalů a tím i podporu Vašeho testosteronu. Angličáky patří mezi výborné cviky pro spalování tuků. Správné provedení tohoto cviku ZDE.

Sprinty

Jeden z nejlepších cviků pro zvýšení hladiny testosteronu. V jedné studii byl zjištěn velký nárůst testosteronu po 6 sekundovém rychlém běhu. Hladina testosteronu zůstala zvýšená až 120 minut po sprintech. Krátké rychlé běhy jsou také nejlepší cestou k nízké hodnotě tělesnému tuku.

Sportu zdar!


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog