Nejlevnější potraviny pro zvýšení testosteronu

Nemáte dostatek peněz, ale i tak je Vaším cílem zvýšení hladiny testosteronu?

Pak jste tady správně.

V dnešním článku se podíváme na nejlevnější potraviny nutné k doplnění makroživin pro optimální tvorbu testosteronu.

Jak už jsme psali v minulých článcích, je dobré se při výběru jídla držet kvalitních potravin. Čím více organické (BIO), tím lépe. Důvodem je nízký obsah pesticidů majících anti-androgenní vlastnosti. To ale neznamená, že pokud nebudete jíst pouze BIO potraviny tak nemůžete svůj testosteron zvýšit.

I s menším rozpočtem se dá jíst zdravě a podpořit tím svůj endokrinní systém pro optimální tvorbu testosteronu.

A s tím Vám pomůže tento článek.

Levný zdroj bílkovin

Pro správné fungování endokrinního systému je optimální příjem bílkovin okolo 20 – 30 % z Vašeho denního kalorického příjmu. Nejlepším zdrojem jsou živočišné proteiny – maso.

Pokud peníze nejsou problém, je tím nejlepším zdrojem bílkovin bio hovězí maso z býka krmeného pouze trávou. Tento druh masa obsahuje kvalitnější složení mastných kyselin (poměr Omega-3 k Omega-6 ) , než u zvířat krmených obilím a jinou stravou. U těchto zvířat dále nedochází k používání hormonů a antibiotik, takže jejich konzumace nemůže mít nečekané vedlejší účinky.

Problém tohoto druhu masa je samozřejmě cena. Ta může být i dvojnásobná, v porovnání s tradičním hovězím masem. Proto v případě menšího rozpočtu sáhněte po tradičním hovězím mase a snažte se kupovat kousky s menším obsahem tuku.

Důvodem je fakt, že u zvířat krmených obilím je kvalita tuku o dost nižší, a taky většina nežádoucích látek jako jsou hormony a antibiotika budou pravděpodobněji uloženy v tukové části masa, než v té svalové.

Dalším výborným zdrojem levných bílkovin (a také tuků) jsou vejce. Obsahují široké spektrum aminokyselin, dobrý poměr tuků pro tvorbu testosteronu (38 % nasycených, 44 % mononenasycených a pouze 18 % polynenasycených tuků) a také jsou bohaté na vitamíny a minerály.

TIP: Z uvedených zdrojů bílkovin lze udělat výtečné jídlo pro podporu Vašeho testosteronu. Stačí koupit levné mleté hovězí maso (s nízkým obsahem tuku), smíchat s pár vejci, okořenit a upéct jako chutné masové kuličky.

Levný zdroj sacharidů

Dle několika studií je vhodné držet Váš příjem sacharidů okolo 30 – 40 % z Vašeho denního příjmu kalorií.

Nejsou ale sacharidy jako sacharidy.

Mnoho obilovin jsou bohaté na lepek. Ten dle několika studií zvyšuje hladinu prolaktinu v krvi, který má negativní efekt na hladinu Vašeho testosteronu.

Pak tu máme jednoduché cukry, které dle několika studií také snižují hladinu testosteronu.

Jaké sacharidy tedy jíst?

Nejlepší zdroj sacharidů pro Váš testosteron je škrobovitá zelenina a ovoce. Což je pro malý rozpočet dobrá zpráva. Jedním z nejlepších zdrojů škrobovité zeleniny jsou brambory. Ty můžete připravit v několika chutných verzích a jejich cena je nízká.

TIP: Mezi zeleninou najdete výčet dalších potravin, které jsou levné a pro Váš testosteron přínosné, např: celer, brokolice, špenát, rukola, česnek, cibule, petržel atd.

Levný zdroj tuků

Tuky jsou nepostradatelné pro tvorbu testosteronu. Jejich optimální denní příjem by měl být okolo 30 – 40 % z denního kalorického příjmu.

A stejně jako u sacharidů, nejsou si všechny tuky rovny.

Pokud je Vaším cílem zvyšování testosteronu, měli byste jíst více nasycených a mononenasycených kyselin a držet se dále od polonasycených tuků.

A které zdroje tuků nejlépe zapadají do našeho nízkého rozpočtu?

Avokádo – není třeba kupovat v bio kvalitě, většina pesticidů je pochycena ve slupce ovoce.

Vejce – výborný zdroj tuků s optimálním rozložením.

Makadamové ořechy a ořechy obecně – přírodní zdroj kvalitních a zdravých tuků.

Olivový olej – výborný poměr mastných kyselin, jedna studie dokazuje, že 3 týdny pravidelné konzumace olivového oleje zvýšila testosteron o 17 %.

Máslo – levný zdroj nasycených tuků.

Závěr

Pokud máte dostatek peněz, je výběr kvalitních potravin pro tvorbu testosteronu jednodušší. To ale neznamená, že nemůžete i díky levným potravinám hladinu svého testosteronu zvýšit.

PS: A pokud jste schopni ušetřit denně 18 Kč a chcete si díky tomu zajistit zvýšení testosteronu přírodní formou, vyzkoušejte náš produkt PRIMULUS. Zakoupit jej můžete ZDE.


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog