Kokosový olej a testosteron, aneb nejlepší zdroj tuků pro muže

Ještě nedávno byly všechny nasycené tuky považovány za špatné.

Teď už ale víme, že opak je pravdou.

Poslední výzkumy dokazují, že zdravé nasycené tuky jsou zdraví prospěšné.

A kokosový olej je jedním z nejlepších nasycených tuků. Důvodem je jeho složení, které je z části tvořeno MCT mastnými kyselinami (MCT = Medium Chain Tryhlicerides – střední délkou řetězce).

A v čem jsou MCT tak výjimečné?

Zpracovávají se jinak než ostatní tuky. Tělo je přesouvá přímo do jater, kde se využívají jako přímý zdroj energie. MCT se neukládá do podkožního tuku a dle posledních studií to vypadá, že dokáží zrychlit metabolismus.

Kokosový olej dále chrání Vaše srdce před chorobami a podporuje optimální hodnotu cholesterolu a krevních lipidů.

Zajímavé je pozorovat benefity kokosového oleje na lidech, kteří ho užívají pravidelně a ve velkém množství.

Např. obyvatelé tropických oblastí v Jižní části Tichého oceánu (tzv. „Tokelau“) přijímají 60 % všech kalorií právě z kokosů a přitom jsou u nich srdeční choroby ojedinělé. To stejné platí pro obyvatelé Papui Nové Guiney (zvaní „Kitavané“), pro které je kokos hlavním zdrojem tuku a srdeční choroby u nich téměř neexistují.

Teď už víme, že kokosový olej je dobrý pro Vaše zdraví. A jaký má vliv na Váš testosteron?

Kokosový olej a testosteron

Jak už jsme si uvedli o pár řádku zpátky, kokosový olej se skládá z nasycených tuků – a nasycené tuky jsou ty nejlepší pro zvýšení testosteronu.

Prozatím neexistují přímé studie dokazující efekt kokosového oleje na hladinu testosteronu u mužů, ale je zde několik studií na hlodavcích (jejichž reprodukční systém je téměř totožný s lidským).

Pojďme se na pár studií podívat:

  • Čtyři skupiny samců krys (druh Wistar) byly krmeny dietou obsahující buď sójový, kokosový, hroznový, nebo olivový olej. Výzkumníci zjistili, že aktivita klíčových enzymů potřebných pro produkci testosteronu (3-p-HSD a 17-beta HSD), byla vyšší u skupin krmených olivovým a kokosovým olejem (studie).
  • V další studii, obdrželi potkani kombinaci vápníku, vitamínu D a boru společně s obsahem buď řepkového, slunečnicového, nebo kokosového oleje. Skupina dostávající kokosový olej zaznamenala vyšší hladinu testosteronu než ostatní skupiny (studie).
  • V jiné studii, bylo 6 skupin po 8 potkanech krmeno šesti různými druhy tuků, jako sezamový, slunečnicový, rybí, olivový a kokosový olej a vepřovým sádlem. Skupina hlodavců dostávající kokosový olej a vepřové sádlo (z Pyrenejského prasete) zaznamenala vyšší hladinu testosteronu, než ostatní skupiny.

Závěr

Kokosový olej je jedním z nejlepších zdrojů tuků a určitě by neměl chybět ve Vaší kuchyni.

Při nákupu se ujistěte, že kupujete organický panenský olej, který je lisován za studena.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/coconut-oil-testosterone/ - se svolením autora


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog