Kofein a testosteron

„Raději bych trpěl s kávou, než abych byl v bezvědomí.“

Napoleon Bonaparte

Když se řekne „kofein“, představíte si jako první kávu.

Je to celkem logické. Kofein se vyskytuje i v čaji nebo kakau, ale káva je na kofein nejbohatší.

Jaký má efekt kofein na Vaše zdraví a Váš testosteron?

Dlouhou dobu byla káva považována za nezdravou potravinu. Poslední studie jsou ale pro milovníky kávy velmi slibné.

Má se za to, že pití kávy snižuje výskyt nemocí srdce ,cukrovky, Parkinsonovy nemoci nebo rakoviny tlustého střeva

Například tato studie potvrzuje, že pití 4-5 šálků kávy denně, dokáže snížit riziko úmrtí až o 26%.

Dnes se zaměříme na účinek kofeinu na testosteron.

Kofein a testosteron

Dlouhou dobu byl kofein spojován s úbytkem testosteronu. A to hlavně z důvodu, že vyšší dávka kofeinu zvedá hladinu kortizolu v těle. A jak už víme, více kortizolu rovná se méně testosteronu.

Dle posledních studií, však může být kofein pro testosteron užitečný.

Existuje několik zpráv, které dokazují pozitivní vliv kofeinu na sílu a anaerobní výkon člověka (studie, studie, studie).

Proto není překvapením, že mnoho návštěvníků fitness center rádo používá kofeinové přípravky před cvičením.

A dělají dobře.

Kofein před tréninkem má totiž pozitivní vliv na tvorbu testosteronu.

Pár vědeckých zpráv, které to dokazují.

  • V této studii dokázaly 4mg/kg kofeinu hodinu před tréninkem, zvýšit hladinu testosteronu o 12% u profesionálních atletů v porovnání s placebem.

  • Tato studie ukazuje, že žvýkání kofeinové žvýkačky se 240 mg kofeinu, dokáže zvýšit vyplavení testosteronu po cvičení o 14% v porovnání s placebem.

  • V této studii dali vědci testovaným subjektům různé dávky kofeinu před cvičením (200, 400, 600 a 800mg). Všechny skupiny zaznamenaly nárůst hladiny testosteronu po cvičení. Nejvyšší výsledky však byly u skupiny, která dostala 800mg kofeinu (19% nárust testosteronu).

Kofein obecně zvyšuje hladinu kortizolu, což není pro Váš testosteron žádoucí. Dle studií výše, to ale neplatí pro kofein konzumovaný před tréninkem. Tehdy totiž dokáže zvýšit hladinu testosteronu i přes fakt, že se mírně zvýší hladina kortizolu.

Cvičíte a chcete mít po tréninku extra nášup testosteronu?

Dejte si před tréninkem malé espresso nebo kofeinové tablety.

PS: Pokud máte v těle hodně stresového hormonu kortizolu, zkuste naše tipy pro snížení stresu a deprese ZDE.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/caffeine-testosterone/


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog