Jednoduchý návod na zdravý životní styl

Tento článek vám nabídne jednoduchý, a přitom spolehlivý plán, jak se držet v kondici a mít zdravý životní styl.

Jako první se zaměříme na jídelníček a pitný režim.

Jak jíst?

Obecně je nejlepší stravu vyvážit - ráno začíst snídaní plnou energie (vajíčka, cereálie, ovoce atd.), dopoledne zvolit stravu lehčí, oběd pak jako hlavní jídlo dne a na večer zase sáhnout po lehčích potravinách (doporučuje se jíst dvě hodiny před spánkem).

Nepřejídejte se a hlavně snažte se jíst v pravidelných intervalech.

Z jídelníčku vyškrtněte co nejvíce smažená jídla a tučné, nezdravé potraviny – dopřávejte si zdravé zdroje tuku – oříšky, avokádo, olivový olej, atd. Kombinujte v průběhu dne množství ovoce a zeleniny.

Při samotné přípravě si užívejte relax a pohodu.

Nabízí se i možnost pořídit si mixér na smoothie.

Užijte si zábavu při pokusech míchání ovocných a zeleninových chutí.

Hlavní jídla dne by neměla být moc tučná jako nedělní obědy u babičky.

Pokud máte možnost, aspoň párkrát v týdnu si udělat jídlo doma na druhý den do práce, určitě volte tuto možnost.

Jídlo si připravíte podle své chuti, v takovém množství, které vám stačí, a máte další pohyb, který je lepší, než jen sedět u televize nebo počítače.

Nezapomeňte pro zdraví organismu doplňovat pravidelně i tekutiny, které jsou motorem pro správnou funkčnost orgánů (vyjma kávy a alkoholických nápojů). Pamatujte, že dostatečná hydratace se projevuje i na kvalitě pleti.

A co dál?

Jídelníček ale není všechno, zdravý životní styl znamená i dostatek pohybu!

Pro svůj zdravý životní styl musíte udělat i změny, co se týče pohybu. Tedy pokud ho máte málo. Jestli ale myslíte, že se v práci naběháte dostatečně, ale s vámi se nic neděje, je třeba nějaký pohyb ať už po práci nebo před ní do svého programu přidat.

TIP na ráno: vyčleňte si 10 minut před odchodem do práce a pořádně se protáhněte – uvidíte, jak budete svěží a vitální.

Je fajn si sám pro sebe říct, kolik času za den strávíte sezením a kolik samotným pohybem celého těla.

Pokud to nemáte daleko z domu nebo od zastávky do práce nebo do obchodu, určitě nechejte klíčky od auta doma (pokud ho máte :D) a raději vyrazte na kole nebo jděte pěšky.

Vytvořte si koníček, něco, co můžete podnikat pravidelně ať sami nebo s kamarády. Vyberte si něco, co vás baví nebo jste vždy chtěli zkusit a jděte do toho. Můžete běhat, zkusit workout na hřišti, můžete v partě hrát míčové sporty nebo zkusit nějaký kurz.

Možností je spousta. Stačí začít, vykročit a jít. Sportu ku zdraví!

Spěte, relaxujte, nestresujte se!

Pamatujte, že s kvalitním spánkem souvisí únava i různá onemocnění.

Větrejte a dopřávejte si čerstvý vzduch. Před spaním rozhodně nepijte kávu, černý nebo zelený čaj či energetické nápoje nebo neusnete.

Během dne nezapomeňte relaxovat – právě relaxace má blahodárné účinky na tělo i psychiku a odbourává stres.

Zdravý životní styl je hlavně o tom, že se sami cítíte dobře a děláte věci, které vás baví.


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog