Jak správné tuky dokáží zvýšit Váš testosteron?

Tuky v potravinách nejsou špatné!

Zapomeňte na staré poučky, které nám stále říkali, že všechny tuky jsou nezdravé, že způsobují obezitu a srdeční choroby.

Nové vědecké výzkumy nám dokazují, že pokud jíte pravidelně ty správné tuky, jsou dokonce zdraví prospěšné.

Pro muže je toto zjištění dobrá zpráva.

Hlavně z důvodu, že ten správný tuk je jedna z nejdůležitějších věcí, jak doplnit hladinu testosteronu.

Tuky v potravinách a produkce testosteronu

Pokud chcete využít největší benefit při konzumaci tuků s vlivem na Váš testosteron, musíte se zaměřit na dva důležité faktory:

  1. je to celkový obsah tuků, který přijmete ve stravě. Toto číslo by mělo být dostatečně vysoké (určitě vyšší, než si myslíte), ale samozřejmě vše má své limity, které byste neměli překračovat.
  2. poměr mezi různými druhy mastných kyselin hraje v tomto případě velkou roli. Ne všechny jsou stejně efektivní a dokonce jedna skupina může způsobit i snížení hladiny testosteronu.

Jak se vůbec tuky ve stravě rozlišují?

Polynenasycené mastné-kyseliny - Omega mastné kyseliny (3,6,7,9)

  • Tyto tuky najdeme především ve slunečnicovém oleji, řepkovém oleji, lněném oleji, oleji z vlašských ořechů, margarínu atd.

Mononenasycené mastné-kyseliny

  • Ty získáme z olivového oleje, mandlového oleje, avokádového oleje, oleje z makadamových ořechů, arašídového másla apod.

Nasycené mastné-kyseliny

  • Tyto jsou obsaženy v červeném mase, másle, kokosovém oleji, palmovém oleji, vaječném žloutku, v sýru, plnotučném mléku atd.

Toto hlavní rozdělení tuků asi znáte.

Na které se ale soustředit, když je Vaším cílem zvýšení testosteronu?

Pojďme si probrat pár vědeckých zpráv na toto téma:

  • V této studii vědci testovali vliv několika nutričních faktů na před-tréninkovou hladinu testosteronu u zdravých mužů. Po analýze výsledků zjistili, že dieta bohatá na nasycené a mononenasycené mastné kyseliny značně zvýšila hladinu testosteronu. Naopak dieta bohatá na bílkoviny nebo polonasycené tuky způsobila znatelné snížení hladiny testosteronu. V této studii bylo také potvrzeno, že dieta bohatší na tuky zaznamenala nárůst hladiny testosteronu.

  • Dle několika studií je dokázáno, že pokud je Váš kalorický přísun z tuků vyšší (40% vs 20% z celkového kalorického příjmu), budete mít také vyšší hladinu testosteronu (studie zde, zde a zde)

  • Vědci u této studie zkoumali dva elitní hokejové týmy. Každému týmu naordinovali jiný typ diety. Jeden tým měl stravu složenou z 40% tuků a 45% sacharidů a druhý tým spořádal 30% tuků a 55% sacharidů (poměr bílkovin byl u obou skupin stejný.) Během i po skončení studie bylo zjištěno, že skupina s vyšším obsahem tuku ve stravě měla také vyšší hladinu volného testosteronu.

Jak je jasné z příkladu výše, pokud je Vaším cílem vyšší hladina testosteronu, měli byste jíst více nasycených a mononenasycených kyselin a držet se dále od polonasycených tuků.

Zlatá střední cesta je držet svůj denní příjem z tuků okolo 35% - 40%. Zbytek doplníte zejména proteinem a správnými sacharidy.

A určitě se nemusíte bát toho, že by Vám nasycené tuky přinesli nebezpečí srdečních chorob nebo mrtvice. Tento mýtus je díky moderní vědě již několikrát vyvrácen (lépe řečeno neexistuje žádný reálný důkaz těchto tvrzení).

Poslední zprávy lékařů a odborníků upozorňují spíše na nebezpečí, které v sobě ukrývá nadměrná konzumace sacharidů.

Výborný článek na téma tuků a jejich vlivu na naše zdraví najdete na stránkách www.fitplan.cz ZDE!

Závěr

Pokud chcete přírodní formou zvýšit hladinu testosteronu, jezte více těch správných tuků.

Dle několika vědeckých zpráv je dokázáno, že dostatečné množství nasycených a mononenasycených tuků zvyšují hladinu testosteronu v těle.

Děkujeme za pozornost :)

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/fats-and-testosterone/ s laskavým svolením autora


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog