Hořčík a jeho vliv na testosteron

Již jsme si řekli, proč je zinek jedním z nejdůležitějších minerálů pro Váš testosteron a o Vitamínu D a jeho účincích.

Dnes si řekneme něco o dalším prvku, který by při Vaší snaze zvýšit si testosteron přírodní formou, neměl chybět.

Řeč je o hořčíku – 11. nejvíce zastoupeným minerálem v lidském těle.

Hořčík řídí více než 300 tělesných funkcí spolu se stovkami enzymů. Většina lidí spojuje tento minerál se zdravými kostmi a správnou funkcí srdce. Tento minerál však umí mnohem více.

Pojďme se na to společně podívat.

Hořčík je primárním elektrolytem téměř všech tělesných enzymů. Udržuje rovnováhu tekutin, dodává energii buňkám (ATP), aktivuje kreatin, zlepšuje kvalitu spánku, a také zvyšuje množství tzv. volného testosteronu.

Velmi zajímavý výčet účinků hořčíku na náš organismus, co myslíte?

Vás však určitě nejvíce zajímá poslední z výše uvedeného výčtu – hořčík opravdu zvyšuje hladinu volného testosteronu. Vliv hořčíku na přirozenou tvorbu testosteronu je ve své podstatě velice podobný, jako u zinku. Deficit obou těchto minerálu se projeví na výrazně nižší hladině testosteronu, ale pokud je jich dostatek, příliš vysoké dávky obou minerálů Váš testosteron nijak neovlivní. A zde se mísí dva názory: Opravdu potřebuji více hořčíku nebo ne?

Odpověď zní: Pravděpodobně ANO!

Výzkumy a mnoho studií poukazují na fakt, že téměř 70 % všech dospělých lidí denně přijme méně hořčíku, než je doporučená denní dávka (DDD) a z toho 19 % lidí nepřijme ani polovinu doporučené denní dávky tohoto minerálu.

Aby toho nebylo málo, hořčík se stejně jako zinek odpařuje z těla potem, takže pokud chodíte do posilovny, sportujete nebo žijete v teplém klimatu, je pro Vás nezbytné přijímat hořčík vhodným doplňkem stravy (obzvláště pokud jsou Vaše stravovací návyky založeny na typických západních jídlech).

Zde je něco z klinického výzkumu:

  • V této studii bylo zjištěno, že necelý jeden gram hořčíku denně, v kombinaci s intenzivním cvičením, zapříčinilo u zkoumaných jedinců, nárůst volného testosteronu o 24 %.

  • V této studii, které se zúčastnilo 400 starších mužů, zjistili vědci, že hladina hořčíku v séru přímo koresponduje s množstvím testosteronu u těchto zkoumaných osob.

Jak to tak vypadá, všechno souvisí se vším.

Takže abych to shrnul: Pokud dřete v posilovně, běháte či jinak sportujete, je vhodné doplňovat hořčík vhodným doplňkem stravy.

Na druhou stranu, pokud jen sedíte celý den sedíte na gauči a nic neděláte, je pravděpodobné, že nadměrnou konzumací hořčíku svou přirozenou hladinu testosteronu moc nezvýšíte.

A jaké jsou vlastně nejlepší zdroje a forma hořčíku, které můžete přijmout?

Co se vstřebatelnosti týče, nejlepší ústy podávaná forma hořčíku je glycinát hořečnatý, zatímco nejhorší (ale zároveň nejpoužívanější) je oxid hořečnatý.

Dalších výborným zdrojem, jak zvýšit přísun hořčíku je hořečnatý olej, který se vstřebává kůží a podporuje regeneraci svalů po cvičení nebo fyzické námaze.

A jaké jsou nejlepší potraviny s vysokým obsahem hořčíku?

Nejsou to obiloviny, jak si většina lidí myslí, kvůli svému vysokému obsahu kyseliny fytové. Naopak velmi dobrým zdrojem hořčíku je čisté kakao, maso, listová zelenina a ořechy.

Na závěr: Ti z Vás, kteří mají v úmyslu zvýšit si svou hladinu testosteronu přírodní formou, by rozhodně neměli na hořčík zapomenout. Má přinejmenším stejný význam jako zinek. Pokud máte nedostatek tohoto minerálu, Váš testosteron bude pravděpodobně velmi rychle klesat, ale na druhou stranu, pokud máte hořčíku dostatek, příliš velkými dávkami toho víc nezmůžete. Ale jak jsem již psal výše, většina lidí má hořčíku nedostatek, takže je téměř nutností, zajistit jeho přísun formou vhodného doplňku stravy.

Zdroj: http://anabolicmen.com/magnesium-and-testosterone - s laskavým svolením autora


za tým PRIMULUS
Ing. Jan Klusák
Ing. Jan Klusák
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog