9 zaručených tipů, jak zhubnout jednou provždy

Nadváha, obezita, nadměrný tělesný tuk – to jsou pojmy, které se v dnešní moderní společnosti objevují čím dál tím častěji.

A současně všudypřítomný stres v kombinaci se sedavou prací za počítačem těmto pomyslným zabijákům lidské atraktivity ještě přispívají.

Internet je dnes plný obsahu a návodů, jak shodit pneumatiku kolem břicha pomocí drastických diet nebo ještě hůře s pomocí plastického chirurga.

Co si budeme povídat, s přibývajícím věkem se tento problém ještě zhoršuje a mnozí z nás po těchto radikálních metodách stejně sáhnou.

Lidské tělo je ale neuvěřitelně adaptabilní stroj. V případě, že svůj tělesný tuk dlouhé roky neřešíte a najednou s hrůzou zjistíte, že už nezapnete své oblíbené džíny, nezoufejte...pro ty z Vás, kteří se rozhodli kořínků na oběd nebo liposukci obloukem vyhnout, mám pár tipů, jak shodit přebytečný tělesný tuk a zůstat přitom v pohodě.

Vezměte si tyto rady k srdci a uvidíte, že se Vám podaří shodit přebytečný tuk mnohem rychleji, než jste ho nabrali - v tomto ohledu je čas na Vaší straně.

1. Nevažte se

První a možná nejdůležitější rada – vykašlete se na kontrolu Vaši hmotnosti a hoďte svou domácí váhu do koše (nebo ji alespoň schovejte pod postel).

Svaly totiž váží více než tuková vrstva, takže když trénujete intenzivně, přiberete dvě kila svalů a současně ztratíte dvě kila tuku, váha bude pořád ukazovat stejně, ale při pohledu do zrcadla uvidíte rozdíl.

Takže váhu používejte spíše jen jako vodítko, ale mnohem lepší ukazatele jsou zrcadlo, vaše oblečení a převážně to, jak se cítíte.

2. Redukujte kalorie postupně

Jakmile objevíte na svém těle nějaký faldík, který tam před rokem nebyl, úplně největší hloupost, kterou můžete udělat je, že přestanete jíst a začnete držet nějakou drastickou dietu.

Jak jsem již zmínil výše, tělo je velice adaptivní a v případě náhlé změny přísunu kalorií se přepne do tzv. režimu hladovění. To znamená, že pro Váš metabolismus bude mnohem obtížnější pálit tuk. Mnohem lepší je snižovat přísun kalorií velice pozvolna, ať si tělo na tyto změny dokáže zvyknout.

3. Měňte svůj přísun kalorií

Tohle je velice jednoduchý způsob, jak obelstít své tělo, ztratit přebytečný tělesný tuk a přitom zachovat svůj metabolismus aktivní.

Změnou příjmu kalorií každých pár dní, místo toho, abyste jedli přesně stejné množství kalorií každý den, udržíte režim hladovění a nadále budete pálit přebytečný tuk.

Princip je jednoduchý.

I když je v dnešní době jídla dostatek a něco k zakousnutí seženete téměř na každém rohu, lidské tělo je od přírody nastaveno tak, že si ukládá tolik energie, kolik je možné, aby se bylo schopno připravit na dobu nedostatku.

Jedním ze způsobů, jakým to dělá je, že nastaví rychlost metabolismu podle množství přijatých kalorií.

Pokud budete držet stejné množství kalorií každý den, Vaše tělo sníží rychlost metabolismu a zabrání spalování tuků.

Všechno je to o hormonech.

Když je hladina leptinu vysoká, zůstane i rychlost Vašeho metabolismu vysoká, což znamená, že rychleji pálíte tuk.

Když hladina leptinu klesne, rovněž se zpomalí i Váš metabolismus.

Pokud je tedy přísun kalorií nízký a stabilní, Vaše hladina tohoto hormonu bude postupně klesat a přestanete spalovat přebytečný tuk. Když ovšem na několik dní zvýšíte přísun kalorií a poté opět udržujete svůj normální přísun kalorií, udržíte hladinu leptinu vysoko a tudíž neustále spalujete přebytečný tuk.

4. Trénujte se závažím

Je dokázáno, že zátěžový trénink s činkami nebo závažím pomáhá se ztrátou přebytečného tuku mnoha způsoby.

Sám o sobě silový trénink spaluje kalorie.

Studie také ukazují, že na rozdíl od aerobního cvičení, spalujete tuk ještě 39 hodin po tréninku. Navíc, čím více svalů máte, tím více kalorií spálíte.

Takže i když je Vašim cílem pouze zbavení se přebytečného tuku, je vždy lepší trénovat s přiměřenými váhami než pouze aerobně.

Jelikož při hubnutí vždy nejprve ztrácíte svaly a až poté tuk.

Kombinace aerobního cvičení se silovým tréninkem je proto optimální volbou. Udržíte totiž svůj metabolismus na vysoké spalovací hladině a navíc přeměníte energii z tuku na svaly.

Vaše postava navíc získá mnohem zdravější a přitažlivější vzhled.

5. Krátké intervaly s vysokou intenzitou

Když cvičíte, snažte se střídat krátké, ale intenzivní opakování a dělat krátké pauzy mezi sériemi.

PROČ?: lepší výsledky v kratším čase!!!

Jedna z velmi dobrých intenzivních tréninkových metod, při kterém spálíte spoustu kalorií je skákání přes švihadlo – po krátkém, asi 30 sekundovém rozehřátí, zkuste skákat 20 sekund, jak nejrychleji to půjde a potom ještě půl minuty s pomalejší kadencí.

Ze začátku zkuste 5 – 6 takovýchto sérií a postupně zvyšujte intenzitu.

Nezapomeňte se před každou sérií rozehřát.

6. Jezte více tuků

Paradox co?

Článek o spalování tuků, ve kterém říkají, ať jíte více tuků.

Jenže Vážení – nejsou tuky jako tuky.

Samozřejmě Vás nechci nabádat, abyste se cpali hranolkami nebo hamburgery.

Konzumace tzv. zdravých tuků Vám pomůže nejen s budováním svalové hmoty, lepšímu zotavení po tréninku, ale i se spalováním přebytečného tělesného tuku.

Zdravé tuky mají také vliv na správnou funkci Vašich orgánu včetně srdce.

Takže jaké jsou ty tzv. zdravé tuky?

Existují dva typy zdravých tuků. Poly-nenasycené, zejména omega-3 mastné kyseliny, které nalezneme v rybím mase a ořeších. A mono-nasycené, které se vyskytují v arašídovém másle, olivovém a rybím oleji a také ve vaječných žloutcích.

7. Zredukujte cukry

Zde se názory lidí radikálně liší.

Někteří jsou zastánci tzv. nízko-sacharidových diet, někteří jsou proti redukci cukrů úplně.

Bez ohledu na to, ke které straně se přikláníte Vy, pointa je, že snížení přísunu cukrů, převážně tedy škrobu, Vám pomůže se ztrátou tělesného tuku.

Pokud už konzumujete sacharidy, měly by pocházet ze zdrojů, jako jsou ovesné vločky (POZOR: nemyslím Müsli, které je přislazované sacharózou) a zeleniny.

Rovněž je velmi důležité správné načasování přísunu sacharidů. Většinu sacharidů byste měli konzumovat v dopoledních hodinách nebo před tréninkem, kdy potřebujete více energie, a během dne tento přísun snižovat.

8. Zvyšte svůj přísun bílkovin

Zvýšený přísun bílkovin zrychlí Váš metabolismus a nejenže budete přibírat více svalů, ale budete také spalovat více tuku.

Během konzumace bílkovin totiž tělo spaluje více kalorií, než během konzumace tuků či sacharidů.

To potvrzuje také studie, publikovaná v časopise American Journal of Physiology , kde byla jedné skupině podáváno zvýšené množství bílkovin (o 1,5 g bílkovin více na 1 kg hmotnosti), zatímco druhá skupina byla udržovaná na spodní hladině doporučené denní dávky bílkovin. Skupina se zvýšeným příjmem bílkovin průměrně spálila o 6 % více tělesného tuku, než skupina druhá.

9. Jezte více menších jídel během dne, než 2 – 3 hlavní

To zajistí, že budete tělu dodávat potřebné živiny pro budování svalové hmoty během celého dne a přitom budete spalovat tuk.

A jako bonus, budete Váš metabolismus udržovat stále na vyšší energetické hladině, což zabrání Vašemu tělu, přepnout se do režimu hladovění, který může nastat v případě příliš velkých pauz mezi jídly.

Pokud totiž budete hladovět, Vaše tělo začne nejprve pálit energii ze svalů a naopak zvýší Vaše tukové zásoby-což je přesně opak toho, co chceme.

Na závěr:

Nebuďte ten typ člověka, který si neustále ztěžuje na to, že nemá na cvičení čas nebo že k němu byla příroda nespravedlivá, ale sám neudělá pro posílení svého zdraví nebo zlepšení tělesné kondice nic.

Nyní máte potřebné informace, tak jděte do toho! Zatočte se svým přebytečným tukem, zlepšete své zdraví, zvyšte sebevědomí a uvidíte, že se budete cítit lépe.


za tým PRIMULUS
Ing. Jan Klusák
Ing. Jan Klusák
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog