8 Potravin pro vyšší hladinu testosteronu. Jíte je?

„Řekni mi, co jíš, a já ti řeknu, kdo jsi.“
Jean Anthelme Brillat-Savarin

Pokud se chcete cítit a vypadat dobře, musíte kvalitně jíst.

Je to stejné jako s Vaším osobním automobilem.
Pokud jako palivo budete používat pouze kvalitní benzín či naftu, Vaše auto pojede svižněji, rychleji a motor Vám bude déle sloužit.

Stejné je to s potravou a Vaším organismem. A teď nemám na mysli nesmyslné diety, při kterých se omezuje celkový přísun živin na minimum, a to především na úkor tuků. Ano, tělo při takové dietě začne hubnout tělesný tuk, ale ve většině případů se budete cítit unavení, bez energie a Vaše hladina testosteronu razantně poklesne.

A jak tedy správně jíst?

Základem je jíst hodně a především kvalitní potraviny. Dostatek masa, vejcí, ovoce a zeleniny, ořechů, rýže, brambor a zdravých tuků. Vyhýbat byste se měli co nejvíce zpracovaným potravinám a veškerým fast foodům. Jezte méně často, za to větší porce. Pokud cvičíte, v období před a po tréninku přidejte více sacharidů. Pokud necvičíte, naopak sacharidy uberte a jezte více zdravých tuků.

A je to! Pro většinu lidí, je tento typ stravování ten nejlepší. Opravdu! Není třeba pátrat po zázračných dietách či podpůrných přípravcích na hubnutí, protože stejně nefungují!

Pokud byste však rádi do Vašeho „motoru“ přidali určitá „aditiva“ na zvýšení Vaší hladiny testosteronu, čtěte prosím dále.

Představíme si seznam 8 potravin, které Vám při pravidelné konzumaci pomohou zvýšit Vaši hladinu testosteronu.

A které to jsou?

1. Vejce

Jsou zdrojem zdravých nasycených tuků a cholesterolu, které jsou velmi důležité pro tvorbu testosteronu v těle. Bílek je jeden z nejlepších zdrojů bílkovin pro Vaše tělo a i žloutek je bohatý na vitamín A, D a E.

2. Brokolice

Je bohatá na vlákninu, hořčík a vitamín C. Brokolice také obsahuje látky, které pomáhají při metabolismu estrogenu. A čím méně je v našem těle místa pro estrogen, tím více zbyde pro testosteron.

3. Avokádo

Skvělý zdroj vitamínu A, B, C, D, E, K, omega mastných kyselin a cholesterolu. Jedna z nejlepších potravin pro Vaši hladinu testosteronu.

4. Hovězí maso

Má vysoký obsah proteinu, zinku, hořčíku a nasycených tuků.

5. Česnek

Již v několika studiích bylo prokázáno, že česnek snižuje hladinu kortizolu v těle a tím pomáhá ke zvyšování hladiny testosteronu.

6. Špenát

Je považován za „anti-estrogenní“ potravinu. Špenát je bohatý na důležité vitamíny a minerály, jako je hořčík a vitamín C, které podporují přirozenou tvorbu testosteronu.

7. Mandle

Jsou bohaté na vitamín E, vápník, hořčík a zdravé tuky. V mandlích se ve velkém množství vyskytuje aminokyselina arginin, která podporuje krevní oběh a pomáhá uvolňovat cévy. Tato aminokyselina se často využívá v přípravcích na podporu erekce.

8. Para ořechy

Obsahují zinek a jsou nejlepším přírodním zdrojem selenu. Již dva para ořechy denně pokryjí doporučenou denní dávku selenu. Při výběru para ořechů hledejte ty, které jsou co nejvíce pokryté hnědou slupkou. Právě ona slupka obsahuje nejvíce prospěšných látek.

PS: Pokud Vás zajímá optimalizace testosteronu, přečtěte si 25 tipů, jak jej přirozeně zvýšit zde.


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog