6 potravin bohatých na zinek pro zvýšení testosteronu

Zinek patří mezi základní minerály pro optimální tvorbu testosteronu.

Několik studií dokazuje, že nedostatek zinku v těle snižuje hladinu celkového (a volného) testosteronu a jeho doplněním dochází k obnově tohoto hormonu.

Doporučená denní dávka zinku se pohybuje okolo 10 mg – 15 mg u běžné populace. Tato dávka se při vyvážené stravě dá pokrýt z potravin, nebo je možno doplnit zinek vhodným doplňkem stravy. U aktivních sportovců by měl být příjem zinku vyšší, okolo 30 mg – 40 mg za den. Důvodem je vylučování zinku potem při zvýšené námaze.

Nejlepším zdrojem zinku jsou živočišné zdroje potravin. Tyto potraviny mají vyšší obsah kvalitního zinku a ten je tělem lépe vstřebáván.

V dnešním článku si uvedeme 5 nejlepších přírodních zdrojů tohoto minerálu.

1) Ústřice

Začínáme tím nejlepším zdrojem zinku z přírodní říše.

Ve 100 g ústřic naleznete 78 mg kvalitního zinku. Mimo jiné jsou ústřice bohaté na další mikroživiny důležité pro optimální tvorbu testosteronu jako je selen, vitamín D, měď a také obsahují kvalitní proteiny. 

Legendy praví, že známý milovník Casanova jedl na snídani až 50 ústřic, aby si udržel libido a vitalitu. Dle informací výše je jasné, že věděl, co dělá :).

2) Hovězí a jehněčí maso

Červené maso obecně by mělo být základem stravy každého muže. Jedná se o kvalitní zdroj proteinu a mastných kyselin.
Navíc je kvalitní jehněčí maso bohaté na bio aktivní zinek. Ve 100 g masa naleznete téměř 12 mg zinku.

3) Dýňová semínka

Ta jsou bohatá na zinek a hořčík, což jsou nezbytné minerály pro optimální tvorbu testosteronu. 150 gramů dýňových semínek obsahuje 200 % DDD hořčíku a 100 % DDD zinku (10 mg ve 100 g).

4) Nepražené kakao (a produkty z něj)

Jak už jsme psali v minulém článku, nepražené kakao je výborné pro vaskulární zdraví a tím i pro mužskou erekci. Je bohaté na antioxidanty a řadí se mezi nejzdravější potraviny na planetě.

Při výběru kakaa, nebo produktů z něj je potřeba se zaměřit na procentuální obsah kakaa, ale také na fakt, jestli se jedná o netepelně upravené.

Mimo vysoký obsah antioxidantů se skrývá ve 100 g kakaa 7 mg zinku. V případě, že jste zastáncem vegetariánské stravy, je pro Vás čokoláda nejlepším přírodním zdrojem zinku.

5) Vaječný žloutek

Další výborná potravina pro Váš testosteron.

Vaječný žloutek obsahuje kvalitní bílkoviny, zdravý cholesterol, lehce vstřebatelné tuky a je bohatý na mikroživiny.

Jedna z důležitých mikroživin ve žloutku je právě zinek.

100 g vaječného žloutku obsahuje 5 mg tohoto minerálu. To znamená, že pokud si uděláte míchaná vajíčka z 6 vajec, máte již postaráno o doporučenou denní dávku zinku.

6) Játra

Vnitřnosti jsou obecně považovány za jedny z nejzdravějších potravin. Není divu, že v minulosti pravěcí lovci u ulovené zvěře začali vždy konzumací vnitřností a samotné maso zůstalo jako „poslední“ pro nejslabší z tlupy, ženy a děti.

Játra obsahují zdravé bílkoviny a vysokou dávku vitamínů rozpustných v tucích.

Hovězí játra ve 100 g obsahují 4 mg zinku a proto nemůžou chybět na našem seznamu.

PS: Pokud hledáte další způsoby, jak zvýšit hladinu testosteronu, přečtěte si 25 tipů, jak přirozeně podpořit jeho tvorbu.

zdroj: anabolicmen.com - se souhlasem autora


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog