5 rychlých tipů pro železnou imunitu

Jak na posílení imunity? Vsaďte na přirozený způsob ,,dopravy“ zaručených pomocníků budujících imunitní systém do vašeho těla. A nejlépe raw, tedy ve značné míře syrové. Z pohledu potravin první pětka v následujících řádcích.

Zinek

Začněte od konce, od Z a to zinkem. Minerálem, který významně přispívá k posílení obranyschopnosti organismu. Také výrazně urychluje náročný proces uzdravování. Bonus vám zinek přináší v podobě správného vývoje a funkce rozmnožovacích orgánů. Zlepší stav kůže, urychlí hojení ran a pomáhá při únavě. Na co se tedy zaměříte? Játra, tmavé maso, mléko, vaječné žloutky a mořské plody, zejména afrodiziakální ústřice.

Jste vegetariáni? Žádný problém. V tom případě vsaďte na dýňová a slunečnicová semínka, ořechy, mandle, kešu, celozrnné obiloviny, ořechová másla, sezamové tahini, luštěniny, pšeničné klíčky, chřest, quinoa - Merlík čilský - bez lepku, amarant, tofu, tempeh či miso.

Omega-3

Vraťte se do dětských let a nasaďte rybí tuk.

Naši předkové věděli své. Podpora usazování vápníku v kostech vám přijde k duhu i v případě, že hodně sportujete. Omega-3 kyseliny jsou pro lidský organismus nepostradatelné, zpomalují stárnutí buněk, mají protizánětlivé účinky a posilují imunitu. Zajdeme-li dál, snižují riziko nádorových onemocnění a hladinu cholesterolu v krvi. Brání ucpávání cév i výskytu vysokého krevního tlaku. Chcete mít paměť jako slon? Zlepšete svůj psychický stav i paměť pomocí Omega-3. Dodejte jej rybím tukem, řepkovým a sójovým olejem nebo dýňovými semínky.

Vitamin A - beta-karoten

Chcete zlepšit zrak? Trpíte na alergie a slzí vám oči od hledění do monitoru? Podpořte tvorbu zrakového pigmentu a vaše oči budou opět schopné rozeznávat předměty i za sníženého osvětlení. Podpoříte i imunitní systém s zvýšíte odolnost těla vůči veškerým infekcím. Po alkoholovém večírku je vitamín A skvělým pomocníkem. Beta-karoten obsahuje vojtěška i vodnice, mrkev, špenát, mango, petržel, meruňky, kaki, meloun, mangold, papája, rajčata, paprika. Pro příznivce masa opět telecí játra a maso, tuňák, treska, máslo a mléko.

B vitaminy

Pomáhají udržovat správné fungování metabolismu a jak známo, základ imunity tkví ve zdravých střevech. Proces látkové přeměny v těle tedy neradno podceňovat. Přirozený zdroj vitaminů B jsou kvasnice, celozrnné obiloviny, luštěniny, ořechy i ryby. Zařaďte řasy, pšeničné klíčky, květák, tvaroh, jogurt či mléko a býčí játra či jehněčí maso. Věnujete-li se hodně sportu a máte pravidelnou zátěž, B vitaminy jsou pomocníci proti vyčerpání organismu. Jsou klíčové pro zdravý nervový systém, mozek a srdce.

Vitamin C

Klíčová podpora vitamínu C je jeho přispění pro správnou funkci imunitního systému. Vitamín C je bojovníkem proti infekcím, virům i bakteriím a prevencí proti oparům. Potenciálně pak i proti rakovinotvorným buňkám. Doplňte jej konzumací zeleniny, zejména ve formě brokolice, zelí, růžičkové kapusty a květáku. Dále pak šípky, kiwi a citrusy spolu s výše uvedenými potravinami.

Tento článek je napsán externím autorem.

Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog