5 potravin bohatých na hořčík pro zvýšení testosteronu

Hořčík je jedna z nejdůležitějších látek pro lidské přežití.

Tento minerál reguluje v těle přes 300 enzymů a také dokáže zvýšit hladinu volného testosteronu prostřednictvím snížení SHBG v krvi (sexuální hormon vázající globulin).

Existuje mnoho potravin bohatých na přírodní hořčík, ale ne všechny jsou vhodné pro Váš testosteron.

Vybrali jsme 5 nejlepších potravin, které jsou nejen bohaté na přírodní hořčík, ale i vhodné do Vaší diety zaměřené na zvýšení testosteronu.

Pokud máte problém doplnit hořčík prostřednictvím stravy, sáhněte po vhodném doplňku stravy.

1) Kakao – Tmavá čokoláda

Kakaové boby v neupravené formě patří mezi nejbohatší přírodní zdroje hořčíku na světě.

100 gramu nezpracovaného kakaového prášku obsahuje 520 mg hořčíku, což odpovídá 138 % doporučené denní dávky.

A nejen to.

Kakaové produkty obsahu zdravé nasycené tuky bohaté na kyselinu stearovou. Tento druh mastných kyselin je příznivý pro produkci testosteronu.

2) Hovězí maso

Maso je obecně bohaté na hořčík, ale jeden druh je na tom nejlépe. Hovězí maso.

100 gramů hovězí masa Vám dodá 50 mg hořčíku. Na první pohled se to může zdát málo, ale hovězí maso by určitě nemělo být jediným zdrojem pro doplnění hořčíku. Je to ale výborný zdroj proteinů a zdravých tuků.

3) Špenát

Špenát se na našem blogu neobjevuje poprvé. Tato zelenina je bohatá na přírodní nitráty a pomáhá tím zlepšovat krevní oběh ve Vašem těle. Tím má vliv na srdeční zdraví a taky na erekci.

Špenát je také dobrý zdroj přírodního hořčíku.

Ve 100 gramech ho najdete v dávce 87 mg, což odpovídá 23 % doporučené denní dávky.

4) Para ořechy

Zřejmě nejlepší druh ořechů pro Váš testosteron.

Para ořechy jsou bohaté na minerály boron a selen. Oba jsou důležité pro optimální tvorbu testosteronu.

Dále jsou para ořechy bohaté na hořčík. 100 g Vám dodá 376 mg přírodního hořčíku, což odpovídá doporučené denní dávce.

Když kupujete tento druh ořechů, vždy hledejte ty nejvíce pokryté hnědou slupkou. Většina minerálů se totiž vyskytuje právě ve slupce.

5) Ryby (Makrely)

Všechny ryby jsou výborným zdrojem zdravých tukům, prospěšných omega 3 mastných kyselin a zdrojem vitamínu D.

Makrely jsou navíc výborným zdrojem hořčíku. 100 g makrel obsahují 97 mg hořčíku, což odpovídá 25 % doporučené denní dávky.

zdroj: anabolicmen.com


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog