5 jídel bohatých na Vitamín C pro zvýšení hladiny testosteronu

Vitamín C patří mezi nejoblíbenější a nejznámější vitamíny.

V lidském těle plní tento vitamín mnoho životně důležitých funkcí a kromě vlivu na Vaše zdraví a imunitu má vliv i na podporu a udržení hladiny testosteronu.

Vitamín C chrání buňky testosteronu proti poškození oxidanty, dokáže je regenerovat a pomáhá i zvyšovat jeho produkci v leydigových buňkách.

Pokud Vás blíže zajímá vliv tohoto vitamínu na testosteron, určitě si přečtěte náš článek zde - Vitamín C a jeho vliv na testosteron.

Existuje několik potravin bohatých na vitamín C.

V dnešním článku jsme vybrali 5 nejlepších potravin zajišťujících nejen přísun tohoto vitamínu, ale také uzpůsobených pro optimální tvorbu mužského hormonu číslo jedna. Není překvapením, že většina z uvedených potravin patří do kategorie ovoce.

A jaké potraviny to jsou?

Pojďme si je postupně představit.

1) Kiwi

Kiwi je nejen výborným zdrojem vitamínu C, ale obsahuje i látky podporující kvalitní spánek.

Především Vám pomůže usnout rychleji a spát kvalitně po celou noc.

Testosteron se produkuje během noci a proto je dlouhý a kvalitní spánek jedním z nejdůležitějších pilířů pro jeho tvorbu

Kiwi je také jedním z nejlepších zdrojů vitamínu C. Ve 100 g ho najdete 92 mg, což odpovídá 155 % doporučené denní dávky.

2) Vymačkaný pomerančový džus

Osvěžující a výživný nápoj, který zná každý.

Nejen že výborně chutná. Pomerančový džus je i bohatý na vitamín C.

Jedna sklenice pomerančové šťávy obsahuje 108 mg vitamínu C, což odpovídá asi 120 % doporučené denní dávky.

3) Brokolice

I když to na první pohled tak nevypadá, brokolice je výborným zdrojem vitamínu C.

Ve 100 g této zeleniny najdeme 89,2mg vitamínu C, což odpovídá 149 % doporučené denní dávky.

Dále brokolice obsahuje enzym zvaný DIM, který pomáhá tělu zbavovat se estrogenu a tím zanechává více prostoru pro tvorbu testosteronu.

4) Batáty

Batáty neboli sladké brambory jsou nejen jedním z nejlepších zdrojů sacharidů pro optimalizaci testosteronu, jsou také zdrojem vitamínu C a A.

100 gramů batátů obsahuje okolo 20 mg vitamínu C, což odpovídá 21 % doporučené denní dávky.

5) Ananas

Nejen že ananas skvěle chutná, obsahuje i enzym bromelin udržující hladinu testosteronu během vytrvalostního tréninku.

Bromelin se dále podílí na štěpení bílkovin a tím pomáhá jejich lepšímu zpracování v těle.

100 gramů čerstvého ananasového džusu obsahuje 47 mg vitamínu C, což odpovídá 52 % doporučené denní dávky.


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog