5 jídel bohatých na selen, pro zvýšení hladiny testosteronu

Selen je znám díky svým antioxidačním vlastnostem a tím pomáhá chránit tělo před nejednou zákeřnou chorobou.

Ve spojení s vitamínem E a C pomáhá chránit buňky před oxidačním stresem a společně s jódem reguluje funkci štítné žlázy a metabolismu.

Mnoho studií potvrzuje pozitivní vliv optimální hladiny selenu v těle na zvýšení hladiny testosteronu a kvality spermií u mužů.

Už víme, jak je selen důležitý pro naše tělo. Níže si představíme 5 potravin obsahujících dostatek selenu pro pokrytí jeho doporučené denní dávky.

1) Para ořechy

Kapucínské opice vyhledávají tyto ořechy zabalené v pevné skořápce. Pouze nejsilnější a nejmoudřejší opice dokáží rozlousknout skořápku a ořechy získat. Pokud se jim to podaří, jsou známé v tlupě po delší dobu, protože ve světě kapucínských opic jsou samci s para ořechy považováni za pravé alfa samce.

Vy už nemusíte rozbíjet pevnou skořápku, ale i tak Vám pomohou para ořechy díky svému vlivu na testosteron být alfa samcem.

Para ořechy jsou nejen nejlepším zdrojem selenu z přírodní říše, ale obsahují i minerály jako boron, hořčík, zinek a dále kvalitní mastné kyseliny pro optimální tvorbu testosteronu.

100 gramů para ořechů obsahuje 1918 mikrogramů selenu (odpovídá 2950 % DDD !). Takže k pokrytí denní dávky Vám stačí pouze 1-2 ořechy denně.

2) Hovězí maso

Pokud je Vaším cílem optimální hladina testosteronu, hovězí maso (nejlépe z bio chovu) by mělo být základním zdrojem příjmů Vašich bílkovin.

Mimo kvalitních proteinů obsahuje nasycené tuky, několik důležitých mikroživin a látku karnitin. Což dělá z hovězího masa optimální zdroj bílkovin pro hormonální rovnováhu.

V hovězím mase nenajdete tolik selenu jako v para ořeších, ale i tak se ve 100 g nachází 35 mikrogramů selenu (53 % DDD).

3) Vaječné žloutky

Tato část vejce obsahuje téměř všechny nezbytné vitamíny a minerály pro lidské přežití.

Dále jsou žloutky bohaté na tuk a cholesterol zlepšující rozpustnost a vstřebávání některých mikroživin.

Kromě všech uvedených výhod obsahuje 100 g vaječného žloutku 56 mikrogramů selenu (86 % DDD).

4) Sardinky

Sardinky jsou jedním z nejlepších mořských plodů pro optimální dietu na podporu testosteronu.

Jsou bohaté na zdravé tuky, důležité mikroživiny a 100 gramů sardinek obsahuje 52 mikrogramů selenu (80 % DDD).

5) Ústřice

Bohužel tato pochutina není u nás lehce dostupná.

Bohužel říkáme z důvodu, protože se jedná zřejmě o nejlepší potravinu pro muže.

Ústřice jsou bohaté na 3 základní vitamíny a minerály pro podporu testosteronu, kterými jsou zinek, hořčík a vitamín D. Dále obsahují kvalitní bílkoviny a ve 100 g ústřic najdete 71 mikrogramů selenu (115 % DDD).

Legendy praví, že známý milovník Casanova jedl na snídani až 50 ústřic, aby si udržel libido a vitalitu. Dle informací výše je jasné, že věděl, co dělá :).

zdroj: anabolicmen.com


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog