37 tipů pro zdravé spermie. Aneb mužská neplodnost nemá šanci!

Mužská neplodnost je ožehavé téma.

A není se čemu divit.

Jen v České republice je neplodný téměř každý čtvrtý pár a ve 40 % případů jsou na vině muži. Lépe řečeno mužské spermie. Jsou pomalé a je jich málo.

A situace je rok od roku horší.

Před 15 lety byla norma kolem 120 milionů spermií v jednom mililitru.

Dnes je to pouze 20 milionů. Pokud bude pokles pokračovat ve stejném tempu, za 50 let nebudou muži plodní vůbec.

A jaké jsou příčiny?

Mohou za to civilizační faktory, jako je životní styl, stres, kouření a nemoci.

Ale nevěšte hlavu. Nic není ztraceno.

V dnešním článku si uvedeme 37 tipů, jak mít spermie jako na steroidech. Stačí se řídit alespoň polovinou z nich a Vaše spermie budou rychlejší a budete jich mít více.

Pokud plánujete v nejbližších dnech uskutečnit misi s názvem "Oplodnění vajíčka", je pro Vás článek dělaný jako na míru.

Pojďme na to

1) Nestresujte se

Jak už víme, nadbytečný stres snižuje hladinu testosteronu a to má přímý vliv na počet spermií. Sledujte situace, kdy jste ve stresu a snažte se je co nejvíce eliminovat.

TIP: Zkuste meditovat. Výborný článek na téma meditace z webu psychologie.cz můžete najít ZDE. Další tipy na snížení stresu z našeho blogu ZDE 

2) Jezte banány

V banánech se nachází enzym bromelin, který podporuje mužské pohlavní hormony. Dále je banán bohatý na hořčík, vitamín B1 a vitamín C. Všechny tyto vitamíny podporují tvorbu spermií.

3) Vyhněte se nadměrnému používání plastů

Plasty v autě, plastové krabičky, plastové láhve. V dnešní době je nemožné se plastům vyhnout. Bohužel látky obsažené v plastech jako BPA a ftaláty mají negativní vliv na produkci spermií.

TIP: Používejte spíše skleněné nádoby a krabičky. Hledejte plasty bez obsahu BPA (BPA free)

4) Jezte více česneku

Česnek je považován za přírodní afrodiziakum. Obsahuje selen, který pomáhá zvýšit hladinu testosteronu a alicin zlepšující pohyblivost spermií.

TIP: Přidejte každý den 1-2 stroužky česneku do Vašeho oběda nebo během přípravy večeře

5) Dejte pozor na Wi-fi

Další důvod proč dát laptop pryč. Dle této studie, dlouhodobé vystavení wi-fi signálů způsobuje snížení pohyblivosti spermií.

TIP: Pokud zrovna Wi-fi nepoužíváte, naučte se ji vypínat. Na noc dejte telefon do režimu "letadlo".

6) Zkuste Goji maliny

Jedna čínská studie zkoumala 42 neplodných mužů (s velmi nízkým počtem spermií), kterým bylo podáváno 15 gramů goji malin každý den. Po měsíci mělo 50% mužů spermie v normálním nebo i vyšším počtu. A po 2 měsících užívání goji malin mělo 33 mužů počet spermií vyšší než průměr a všech 33 mužů bylo schopno počít dítě.

TIP: Zajděte si do zdravé výživy a kupte si sušené goji maliny - česky "Kustovnice čínská"

7) Zvyšte svůj testosteron

primulus-testosteron

Možná jedním z nejjednodušších způsobů, jak výrazně zvýšit přirozenou produkci testosteronu a tím podpořit i lepší tvorbu spermií, je dodat tělu nezbytné vitamíny a minerály. Hlavním Vaším cílem by mělo být získávat veškeré důležité mikroživiny z potravy a to především ze zeleniny a ovoce.

Pokud se Vám ale zdá, že máte problém získat veškeré vitamíny pouze z hrušky a špenátu, potom je dobrá volba sáhnout po vhodném doplňku stravy. Zejména u minerálních látek je někdy velmi obtížné je získat pouze z běžné stravy.

A na které vitamíny a minerály se máte zaměřit, pokud je Vaším cílem vysoká hladina testosteronu? Pojďme si představit hlavní hráče:

Chcete všechny v jednom doplňku stravy? Zkuste náš 100 % přírodní produkt PRIMULUS který má prokazatelný vliv na zvýšení hladiny testosteronu v těle a celkové zvýšení energie a vitality u mužů. PRIMULUS si můžete zakoupit kliknutím na tlačítko níže. 

Vyzkouším PRIMULUS

 8) Spalte tuk

Pokud čtete náš blog, tak víte, že více tuků = méně testosteronu. Tato studie potvrzuje, že tělesný tuk zvyšuje šanci mužské neplodnosti a má také vliv na nízký počet spermií u mužů.

TIP: Začněte cvičit. Změňte svůj jídelníček a zkuste tyto přírodní spalovače tuků ZDE!

9) Omezte sledování TV

Nedávná studie prokázala, že muži sledující televizi po dobu 20 hodin týdně, měli počet spermií o polovinu nižší než muži, kteří televizi nesledovali vůbec.

TIP: Vypněte televizi a místo toho zkuste sáhnout po zajímavé knize. Pár tipů najdete ZDE

10) Zkuste kořen Macy

Je přezdívaná jako peruánský ženšen nebo peruánská viagra. Maca patří mezi nejvýživnější rostliny na světě. Je bohatá na vápník, hořčík, fosfor, draslík, síru, sodík, železo a zinek. Jedna 12týdenní studie dokazuje pozitivní účinky Macy (1,500 - 3000mg extraktu) na počet a pohyblivost spermií. Všichni muži v průběhu studie zaznamenali i zvýšené sexuální libido.

TIP: Pokud máte možnost, vždy vybírejte spíše mletý kořen Macy než jen extrakt. Při extrakci Macy dochází ke ztrátě žádoucích látek.

11) Zůstaňte střízlivý

Nadmíra alkoholu snižuje testosteron, který má vliv na tvorbu spermií. Pokud si přesto chcete dát skleničku, sáhněte po červeném víně. Dle prvních studií to vypadá, že látka myricetin obsažena v červeném víně má pozitivní vliv na pohyblivost spermií.

TIP: Omezte alkohol na jednu skleničku červeného vína denně.

12) Rajčata

Šťáva z nich obsahuje silný antioxidant lykopen, který pomáhá chránit volné radikály a má prokazatelný efekt na mofrologii spermií.

TIP: Lykopen se lépe uvolňuje a je rychleji absorbován do těla během vysokých teplot. Přírodní rajská omáčka je tedy dobrou volbou pro Vaši plodnost.

13) Nejezděte často na kole

Jedna španělská studie zjistila, že triatlonisté měli nižší počet spermií, než sportovci nepoužívající při disciplínách jízdní kolo. Vyšší počet hodin strávených na kole ovlivňuje velikost i tvar spermií.

TIP: Místo jízdy na kole se radši projděte nebo si běžte zaběhat.

14) Zkuste ústřice

Patří mezi nejlepší potravinu pro muže vůbec. Ústřice dokáží zvýšit Váš testosteron, libido a také počet spermií. Hlavním důvodem je vysoký obsah přírodního zinku.

15) Dodejte tělu více zinku

Zinek je jeden z nejdůležitějších minerálů pro muže. V jedné studii, kde byl zinek podáván s kyselinou listovou, se zvýšil počet spermií u zdravých mužů o 74%.

TIP: Jezte potraviny bohaté na zinek nebo ho dodejte tělu díky správnému doplňku stravy ZDE.

16) Začněte s ledovou sprchou

Ledová sprcha Vám pomůže spálit tělesný tuk, snížit deprese, zvýšit testosteron, zajistí lepší spánek a také zvýší produkci spermií. Více o výhodách studené sprchy si můžete přečíst ZDE.

TIP: Začněte pomalu. Nejprve vlažnou vodu každé ráno a postupně se dopracujte až k ledové sprše po dobu minimálně 1-2 minut.

17) Jezte zdravě

Omezte cukry, obiloviny a všechny uměle vytvořené potraviny. Jezte více ovoce, zeleniny, masa a zdravých tuků.

TIP: Nastudujte si Paleo stravu a snažte se ji dodržovat. Pár zdrojů o Paleo stravě:

knihablog, recepty

18) Mějte více sexu

Už víme, že sex je nejpříjemnější způsob jak zvýšit hladinu testosteronu. A platí to i pro počet spermií. Zapomeňte na 2-3 dny abstinence pro větší šanci na oplodnění vajíčka. Funguje to obráceně. Muži, kteří mají nízký počet spermií a abstinují déle než jeden den, zaznamenají nižší produkci spermií a především jsou pak Vaši kamarádi pomalejší.

TIP: Snažte se mít více sexu. Pokud na sex nemáte chuť, může za to nízké libido nebo nízká hladina testosteronu. Řešení můžete najít ZDE.

19) Tmavá čokoláda je dobrá...

.. obsahuje totiž mnoho antioxidantů a L-arginin, který zvyšuje počet spermií.

TIP: Kupujte pouze čokoládu s obsahem minimálně 70% kakaové sušiny.

20) Jezte, co plave

Ryby jsou bohaté na zdravé tuky a důležité minerály. Zlepšují pohyblivost spermií a mají pozitivní vliv na Váš testosteron.

21) Omezte pobyt v teplé vodě

Teplo patří mezi největší zabijáky spermií. Pouhých 30 minut v teplé vodě (38° C nebo vyšší) dokáže snížit počet Vašich spermií. Jedna studie z roku 1950 prokázala, že muži, kteří se koupali půl hodiny v horké vodě každý druhý den, byli neplodní po dobu 6 měsíců. V této studii se mužům, kteří se přestali koupat v teplé vodě, zvýšil počet spermií o 491%.

TIP: Vyhněte se vířivkám a dlouhé koupeli v teplé vodě. Sprchujte se vlažnou vodou, nebo ještě lépe, začněte s ledovou sprchou.

22) Jezte vejce

Bohaté na protein a vitamín E jsou vejce dobrým zdrojem pro tvorbu zdravých spermií. Nemusíte se bát negativního vlivu zdravého tuku obsaženého ve žloutku na Váš cholesterol. Více se můžete dočíst ZDE.

23) Doplňte vitamín C

Vitamín C je důležitý antioxidant, který chrání spermie proti volným radikálům a oxidačnímu stresu. Dle několika studií mají neplodní muži velmi nízkou hladinu vitamínů C.

TIP: Nejlepším zdrojem vitamínu C jsou papriky, guava, kapusta nebo kiwi.

24) Laptop musí pryč

Máte často laptop na klíně? Hned s tím přestaňte. Teplo, které baterie produkuje, je velmi blízko Vašich varlat a to snižuje produkci spermií.

TIP: Použijte pod laptop polštář či podložku (inspirace ZDE)

25) Cvičte

Cvičení je tělu prospěšné. A rozdíl není ani v případě vlivu na spermie. V této studii měli muži cvičící 7 hodin týdně o 48% větší počet spermií než muži, kteří cvičili pouze 1 hodinu týdně. Cvičení Vám pomáhá spalovat tuk a zvýšit hladinu testosteronu, což má přímý vliv na Vaší plodnost.

TIP: Začněte pravidelně cvičit. Pokud nechcete chodit do fitka, zaměřte se na základní cviky s vlastní váhou, jako jsou dřepy, kliky, shyby a sprinty.

26) Zkontrolujte svoje léky

Některé léky mají negativní vliv na tvorbu spermií. Patří mezi ně například léky na tlak, vypadávaní vlasů, deprese a žaludeční vředy. Poraďte se svým lékařem, zda za Vaši neplodnost nemůžou některé z používaných léků.

27) Žádné lubrikanty

Nepoužívejte během sexu žádné lubrikanty a gely. Negativně totiž ovlivňují pohyblivost spermií.

28) Zkuste dýňová semínka

Ty jsou bohatá na zinek, který je velmi důležitý pro tvorbu spermií a testosteronu. Kromě zinku semínka obsahují vitamín B a vitamíny E, C, D a K, které podporují tvorbu spermií a zvyšují libido.

29) Nepoužívejte drogy

Tento bod je asi jasný. Používání látek jako je mariuhana nebo kokain, snižuje pohyblivost a počet spermií.

30) Pijte více vody!

Nejjednodušší tip ze všech. Spermie jsou tvořeny z vody a pokud trpíte dehydratací, má to přímý vliv na počet Vašich spermií.

TIP: Pocit žízně už značí dehydrataci. Pijte pravidelně, ať Vás žízeň vůbec nedožene.

31) Sprchujte se "přírodně"

Současná kosmetika je plná ftalátů, které snižují tvorbu Vašich spermií. Pokud Vám to peněženka dovolí, kupujte pouze organické ("BIO") kosmetické šampóny a mýdla.

32) Nenoste telefon v kapse

Mobilní telefon vysílá krátké elektromagnetické vlny negativně ovlivňující počet spermií. Nejhorší je fakt, že většina z nás nosí telefon v kapse u kalhot, kde je to ke spermiím velmi blízko.

TIP: Noste telefon spíše v kapse u saka nebo bundy. Pokud máte telefon blízko u sebe během spánku, zapněte si režim "letadlo"

33) Vlašské ořechy

V roce 2012 bylo v jedné studii prokázáno, že muži konzumující 75 gramů vlašských ořechů každý den zaznamenaly velké zlepšení v kvalitě a pohyblivosti spermií.

34) Volné oblečení

Jak už víme, teplo spermiím neprospívá. To je také důvod, proč jsou mužská varlata umístěna mimo Vaše tělo. I nepatrná změna teploty dokáže spermií ublížit. Pokud nosíte těsné oblečení, jsou Vaše varlata tisknutá blízko těla a více se zahřívají. Tím se snižuje jejich počet.

TIP: Pokud to situace umožňuje, noste volné spodní prádlo i oblečení.

35) Vyhněte se sóji

Tato studie prokazuje vliv sóji na snížení počtu spermií u mužů. Ti, kteří jedli často sójové produkty, měli v průměru počet spermií o 41 miliónu nižší než ti, co sójové produkty nejedli.

36) Doplňte selen

Selen je velmi důležitý pro tvorbu spermií a testosteronu. Dle některých výzkumů má i potenciál chránit tělo proti rakovině.

TIP: Jezte Para ořechy (brazilian nuts). Pouhé 3 ořechy doplní doporučenou dávku selenu.

37) Zapomeňte na vyhřívaná sedadla v autě

Opět spojitost s teplem, které působí blízko Vaší zásobě spermií. Jedna německá studie na 30ti zdravých mužích dokázala, že po hodině sezení na vyhřívaném sedadle se zvýšila teplota varlat o 2-3° C. Nezdá se to moc, ale i nepatrný nárůst teploty dokáže zničit Vaše spermie.

A je to. 37 tipů pro zdravější a rychlejší spermie máme za sebou.

PS: Zajímá Vás problematika zvyšování testosteronu? Přečtěte si 25 tipů, jak jej přirozeně zvýšit.

Zdroj: Internet, www.menprovement.com/sperm-count


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog