3 potraviny, které léčí nespavost a prokazatelně Vám zlepší spánek

Zdravý spánek je nesmírně důležitý nejen pro Váš testosteron.

Má vliv na Vaší produktivitu, štěstí a zdraví. Mnoho lidí ale trápí nespavost, nebo důležitost spánku podceňují.

V dnešní době mnoho lidí pracuje více než v minulosti. Z toho důvodu jsou často ve stresu a trápí je poruchy spánku.

Dle nedávné americké studie z roku 2010 si 30 % zaměstnanců dopřává méně než 6 hodin spánku a 70 % lidí uvádí, že je pro ně nedostatečný.

Největším paradoxem je fakt dokazující vliv spánku na kvalitu práce. Mnoho studií potvrzuje, že dlouhý a zdravý spánek či možnost si na pár minut zdřímnout v práci zvyšuje kvalitu a efektivitu práce o několik procent.

Bohužel Vaše pracovní prostředí asi nezměníme, ale v dnešním článku se podíváme na několik způsobu jak rychle usnout a mít kvalitnější spánek.

Pojďme na to.

1. Kiwi

Zajímá Vás jak rychle usnout? 

Toto tropické ovoce může být odpověď.

Kiwi dle několika studií zlepšuje kvalitu spánku. Především Vám pomůže usnout rychleji a spát kvalitně po celou noc.

Podívejme se na několik studií.

Muži pojídající 2 plody kiwi večer před spaním zaznamenali snížení doby usnutí o 42,4 %, 28,6 % a 35,4 % (studie).

Celková doba a kvalita spánku se zlepšila o 13,4 %.

Druhá studie byla zaměřena na delší dobu (8 týdnů) a kromě kvalitního spánku zaznamenala i další výhody.

Především zlepšení stavu antioxidantů v těle a snížení rizika srdečních chorob.

A k těmto benefitům stačí sníst pouze 2 kousky kiwi hodinu před spaním.

A proč je kiwi tak účinné?

Obsahuje fruktózu, která nahrazuje glykogen v játrech a zvyšuje parasympatické reakce organismu. Dále kiwi obsahuje vysoký počet antioxidantů pomáhajících omezit volné radikály v těle. Díky tomu budete odpočatější a snadněji překonáte Vaší nespavost.

2. Vývar z kostí, želatina nebo kolagen

Všechny látky jsou dlouhodobě spojovány s příznivým vlivem na Vaše klouby. A nejenom to. Dokáží Vám dopřát i kvalitnější spánek.

Ve skutečnosti je vývar z kostí jedním z nejlepších jídel umožňující hluboký spánek během celé noci. Důvodem je bohatý obsah kvalitní bílkoviny, které tělo vyžaduje. Jedná se o bílkovinu s obsahem specifických aminokyselin (glycin, hydroxyprolin, hydroxylysin), které jsou stavebními kameny všech vaziv.

A právě látka glycin (často používaná u léků na spaní), která patří mezi neesenciální aminokyseliny, je považována za inhibiční neurotransmiter a je důležitá pro kvalitní spánek.

Studie prokázaly, že dávka 3 g glycinu pomohla zlepšit kvalitu spánku a zkrátit čas potřebný k usnutí u osob, které měly se spánkem dlouhodobě problémy (studie). Dále u osob, kterým byla zkrácena doba spánku o 25 %, snížil glycin ve srovnání s placebem pocit únavy a denní ospalost.

3. Včelí med

Další potravinou pro lepší spánek je včelí med.

Ten je nejenom účinný pro kvalitní a hluboký spánek, také pomáhá při boji s několika alergiemi.

S medem to funguje následovně. Pokud si před spaním dáte med (bohatý na cukry), vaše tělo se dostane do anti-stresového stavu. Dále med zvýší hladinu Vašeho inzulínu a tím zlepší ukládání glykogenu v játrech díky glukóze a fruktóze, kterou med obsahuje.

Mimo to slouží jako základní látka pro správné fungování podvěsku mozkového produkující hormon melatonin. Tento hormon je nezbytný pro Váš kvalitní spánek.

zdroj: anabolicmen.com


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog