12 způsobů, jak snížit hladinu estrogenu

Cože?

Blog na téma zvyšování testosteronu a v nadpisu je estrogen? Není něco špatně?

Neděste se,

všechno je v pořádku.

Estrogen je sice primární ženský hormon, ale vyskytuje se i u mužů. U některých méně, u jiných více.

Bohužel v dnešní době převládá spíše ta druhá skupina.

Estrogen na nás číhá v kosmetice, chemicky upravených potravinách a podle některých dohadů i ve vodě.

A proč je estrogen špatný?

Zabírá ve Vašem těle místo pro produkci testosteronu, způsobuje gynekomastii, přibírání tuků, nízké libido a náladovost.

Pokud máte hodně estrogenu, podporujete tvorbu enzymu aromatázy, který mění Váš testosteron na estrogen.

Takže pokud je Vaším cílem být chlap a ne jenom zženštilá verze muže, zaměřte se společně se zvyšováním testosteronu na snižování estrogenu.

A jak to můžete udělat?

Od toho jsme tady my abychom pomohli :)

Uvedeme si 12 způsobů, jak zaručeně snížit hladinu estrogenu ve Vašem těle (a tím pomoct zvýšit hladinu testosteronu).

Jdeme na to…

1. Zbavte se tělesného tuku

Tukové buňky obsahují molekuly estrogenu a je dokázáno, že více tuku se rovná více estrogenu.

S tím je spojen fakt, že obézní muži mají nízkou hladinu testosteronu.

Takže jako první začněte tím, že se zbavíte tělesného tuku.

2. Cvičte silově

Pokud chodíte do posilovny tak zapomeňte na „milión“ opakování s lehkou váhou a zaměřte se na pořádný silový trénink.

Silový trénink = těžká váha při malém počtu opakování.

Při zvedání těžkých věcí se dějí hned tři věci najednou. Zvyšuje se Vám hladina testosteronu, vyplavuje se velké množství růstového hormonu a snižuje se hladina estrogenu.

Kromě toho budete pálit tuk a budete vypadat zatraceně dobře

3. Omezte používání plastových výrobků

Plasty obsahují ftaláty, které jsou používány jako změkčovadlo a díky nim jsou plasty ohebné.

Bohužel ftaláty mají negativní vliv na mužské tělo, protože snižují počet spermií a také snižují hladinu testosteronu.

Snažte se tedy jíst a pít co nejvíce ze skleněných nádob a vyhněte se nákupu nealkoholických nápojů v plastu.

4. Pozor na parabeny

Paraben je chemikálie používaná téměř v každém kosmetickém přípravku. Tato chemikálie napodobuje činnost estrogenu v našem těle.

A co s tím?

Nejlepší řešení je přejít na přírodní kosmetiku, kde se žádné parabeny nevyskytují.

5. Nakupujte BIO potraviny

Většina potravin, které denně kupujete, se vyrábí a pěstují za pomocí chemických látek.

Díky tomu jsou kuřata větší, rajčata červenější a jablka sladší.

Dnešní potraviny obsahují málo živin, jsou ošetřena chemikáliemi a nekvalitními přísadami.

Pokud máte možnost, vybírejte organické (bio) potraviny.

6. Dodejte tělu Calcium D glukarát

Tato látka se vyskytuje ve slupce bobulovitých plodů. Především jalovec a borůvky ji obsahuji velké množství.

Calcium D glukarát se váže na špatné molekuly estrogenu ve Vašem těle a pomáhá je tělu odstranit.

7. Jezte košťálovou zeleninu

Tento druh zeleniny jako je brokolice, kapusta, květák, kedlubna nebo čínské zelí obsahují sloučeninu snižující hladinu estrogenu.

Další pozitivní vlastnosti?

  • jsou bohaté na Zinek, který zvyšuje testosteron. Zinek také snižuje účinnost enzymu aromatázy při přeměně testosteronu na estrogen.
  • obsahují sloučeninu Indole-3-Carbinol která se v žaludku mění na 3,3-Diindolylmethane (DIM). Tato látka vyplavuje estrogen pryč z našeho těla.

8. Jezte citrusové plody

Citróny, limetky, pomeranče nebo grepy jsou silně anti-estrogenní. Je vědecky dokázáno, že u mužů dokáží snížit hladinu estrogenu.

Je to nejjednodušší rada ze všech. Citrusy jsou dostupné všude.

Ráno si po probuzení dejte vodu se šťávou z limetky a na svačinu pomeranč.

9. Zkuste Macu

Pro muže je to téměř zázračná rostlina.

Dokáže zvýšit mužské libido a také zlepšuje kvalitu spermií.

Maca je také výborná pro snížení hladiny estrogenu v těle. Stejně jako košťálová zelenina je bohatá na látku Diindolylmethane (DIM), která vyplavuje estrogen z našeho těla.

Nejlepší je zvolit mletý prášek v bio kvalitě, ten má nejsilnější účinky.

10. Vyhněte se sójovým produktům

Sója je silně estrogenní a zvyšuje hladinu tohoto hormonu v mužském těle.

Vyhněte se sójovým náhražkám potravin a omáčkám s obsahem sóji.

11. Nepřehánějte to s alkoholem

Nadměrná konzumace alkoholu snižuje hladinu testosteronu a zvyšuje hladinu estrogenu v těle.

Toto se děje z několika důvodů:

  • Vaše játra pracují naplno, aby filtrovala nadmíru alkoholu, a nemají čas regulovat hladinu estrogenu.
  • Alkohol podporuje tvorbu enzymu aromatázy, který mění testosteron na estrogen.

12. Mějte dostatek spánku

Spánek je jedna z nejlepších aktivit pro optimalizaci hormonů. Je to doba, kdy Váš endokrinní systém pracuje naplno.

Ve spánku tělo reguluje hladinu estrogenu a vyplavuje všechen ten nadbytečný. Tato činnost je nejaktivnější v době hlubokého spánku, takže je důležité mít kvalitní a ničím nerušený spánek.

Jak už víme, spánek také zvyšuje hladinu testosteronu.

Závěr

Uvedli jsme si 12 tipů jak snížit hladinu estrogenu ve Vašem těle a tím uvolnit prostor pro tvorbu testosteronu.

Nemusíte se řídit všemi radami, vyberte si ty, která Vám nejvíce vyhovují, a držte se jich.

Pokud Vás zajímá optimalizace testosteronu, přečtěte si 25 tipů, jak jej přirozeně zvýšit zde.

Zdroj: http://www.anabolicmen.com/ultimate-list-how-to-lower-estrogen/ 


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog