11 výhod pravidelné chůze. Aneb nejjednodušší druh cvičení

I když většina lidí ví o pozitivním vlivu pravidelného cvičení na jejich zdraví, pouze zlomek z nich jej opravdu praktikuje.

Najdou se i tací, kteří pravidelným cvičením opovrhují.

Není se čemu divit. Cvičení v posilovně je ze začátku velkou výzvou.

Musíte si ve svém zavedném programu najít čas na pravidelné cvičení.

Musíte se připravit na prvních pár dní bolesti, než si Vaše svaly zvyknou na novou zátěž.

Pokud máte na sobě větší množství tělesného tuku, může být pro Vás cvičení v posilovně i psychicky náročné. Nevíte co na sebe, máte strach, že si na Vás lidé budou ukazovat nebo se Vám dokonce posmívat.

Ať už je důvod pro vyhnutí se posilovně jakýkoli, existuje jednoduchá náhrada.

Pravidelná chůze.

Výhody pravidelné (rychlejší) chůze pro Vaše tělo, mozek a i výkony v posteli jsou překvapující.

A je to přitom činnost přirozená a zvládne jí každý, bez ohledu na věk či tělesnou hmotnost.

V dnešním článku si uvedeme seznam 11 výhod rychlejší chůze a snad to bude pro Vás i 11 důvodů, proč se začnete více zajímat o to, kolik toho každý den nachodíte.

Pravidelná chůze je totiž to nejjednodušší a možná i nejúčinnější co můžete ještě dnes pro své zdraví udělat.

Pojďme na to.

1) Záněty

Jedním z nejlepších způsobů jak si prodloužit život je snížit množství zánětů ve Vašem těle. A rychlá chůze je výborné řešení. Ve skutečnosti se jedná o jeden z nejlepších způsobů jak snížit množství zánětů a vyvarovat se tím začátku mnoha nemocí bez žádných nežádoucích účinků.

2) Krevní tlak

Mnoho studií dokazuje efekt rychlejší chůze na snížení krevní tlaku. Jedním z důvodu je zvýšená produkce oxidu dusnatého během chůze, které uvolňuje cévy.

3) Oxid dusnatý

Pokud jste muž středního věku, je možné že Vás trápí nedostatečná tvorba oxidu dusnatého. Příznaky se projevují vysokým tlakem a nedostatečnou erekcí. A pravidelná rychlá chůze může být řešením.

V této studii byla porovnávána kvalita průtoku krve u mladých mužů se sedavým zaměstnáním a staršími muži. U necvičících skupin byla vždy výhoda na straně mladých mužů. Pokud se ale jednalo o starší muže s pravidelnou pohybovou aktivitou, jejich průtok krve byl shodný s mladými muži. Tzn., že pravidelný pohyb může „omladit“ vaše cévy a tím zvýšit hladinu oxidu dusnatého.

Je důležité zmínit, že v uvedené studii testovací skupina starších mužů cvičila pouze doma nebo právě zařazovali pravidelnou chůzi.

4) Riziko srdečních chorob

Jedna velká studie zjistila, že pravidelná půlhodinová rychlá chůze snížila riziko srdečních chorob o 18 %. Mnoho dalších studií potvrzuje podobný efekt.

Je třeba připomenout, že pouze v české republice jsou srdečních choroby zodpovědné za téměř polovinu všech úmrtí.

5) Rakovina prostaty

Nejedna studie potvrzuje pozitivní vliv pravidelné chůze na snížení rizika rakoviny prostaty.

6) Deprese

Studie z roku 2005 potvrzuje efekt pravidelné chůze (5 dní v týdnu po dobu 35 minut, nebo 3 dny v týdnu po dobu 60 minut) na snížení hladiny kortizolu v těle a tím spojené pocity deprese a úzkosti.

7) Hubnutí

Tento bod je jasný. Všichni víme, že jakýkoli pohyb pálí kalorie umožňující snížení podkožního tuku. Přesto intenzivní forma tréninku může zvyšovat u mužů chuť na jídlo. Jedna studie na seniorech zjistila, že pravidelná chůze po dobu 5 dní v týdnu nezvýšila u mužů chuť k jídlu a všichni z testovací skupiny zaznamenali snížení váhy bez úpravy jídelníčku.

8) Cukrovka

Každý druh cvičení upravuje citlivost Vašeho těla na inzulín. A pravidelná rychlá chůze není výjimkou. Dokonce v této studii z roku 2001 bylo zjištěno, že chůze snížila riziko cukrovky mužů až o 50 %.

9) Srdeční tep

Studie na mužích středního věku se sedavým zaměstnáním zjistila, že rychlá chůze snížila jejich srdeční tep. Dle několika lékařů je pomalejší srdeční typ spojován se zdravým srdcem a delším životem.

10) Mrtvice

V této studii na seniorech se potvrdilo, že pouhých 5 až 30 minutových procházek každý den snížila riziko mrtvice.

11) Chuť na jídlo a sladké

Jedna studie na mužích holdujících čokoládě potvrdila jejich sníženou chuť na sladké díky pravidelné rychlé chůzi.

Závěr

Myslím, že studie výše prokazují pozitivní efekt pravidelné chůze na Vaše zdraví.

Chůze je pro všechny přirozená a nenáročná činnost, takže zde není moc prostor na výmluvy.

Pokud nevíte jak začít, nejjednodušší je si do svého chytrého telefonu stáhnout aplikaci na měření kroků (anglicky Pedometer) a snažit se denně splnit cíl 6000 kroků.

Držíme palce.

zdroj: peaktestosterone.com


za tým PRIMULUS
David Buchta
David Buchta
Líbí se Vám tento článek?
Sdílejte ho nebo pošlete svým známým.
Zpět na blog